Acrobat 6.0 introduceret

Her kan du placere tråde som ikke passer ind i andre kategorier.
13 indlægSide 1 af 21, 2

Acrobat 6.0 introduceret

Indlægaf Alex Sobocki » 07/04 2003, 11:19

Adobe Acrobat (inkl. Distiller) til OSX - Ja, tak!

Den har jeg ventet på....

Spørgsmål til Adobe: Hvornår kan I levere?

Venlig hilsen

Alex Sobocki/Philips Danmark
Alex Sobocki offline

SV: Acrobat 6.0 introduceret

Indlægaf sonny christensen » 07/04 2003, 11:31

Hej Alex,

som det ser ud nu, vil den engelske version af Adobe Acrobat 6.0 MacOSX og WIN være klar ultimo maj. Den danske version forventes umiddelbart efter sommer (ultimo juli).

mvh

Per Haslev

Adobe Systems Danmark
sonny christensen offline

SV: SV: Acrobat 6.0 introduceret

Indlægaf sonny christensen » 07/04 2003, 12:14

Jeg glemte lige at sige at vi allerede har lagt gratis seminarer op på Adobes hjemmeside, hvor vi i uge 19 og 21 vil præsentere de mange nye features i Adobe Acrobat 6.0.

mvh

Per Haslev

Adobe Systems Danmark

Adobe seminarer

Indlægaf Stig Kahr » 07/04 2003, 13:00

Hej Per

Jeg arbejder på et trykkeri hvor vi ofte modtager PDF-filer fra vores kunder som typisk bruger windows, og laver PDF-filer gennem Distiller.

Når nu den nye Acrobat Standard ikke indeholder Distiller, vil de PDF-filer som Standard producerer give problemer med at rippe på en fotosætter?

Jeg bliver nervøs for at de problemer der har været ved at lave PDF-filer gennem PDF-writer også vil dukke op hvis man nu kan lave PDF'er i Acrobat Standard uden brug af Distiller.

Kan Standard f.eks. lave en højopløselig PDF-fil fra en Word-fil med farvebilleder, der skal kunne offsettrykkes. Hvis ikke, vil mange alligevel måske tro de kan, og så komme til at fejlinvestere i en for billig udgave af Acrobat 6.

Hvad skal jeg vejlede mine kunder til at købe når de skal lave PDF-filer til tryk, Standard eller Professional?
Stig Kahr offline

Indlægaf sonny christensen » 07/04 2003, 14:05

Hov, Hov,

hvem har sagt at Acrobat Standard ikke indeholder Distiller? Det gør den altså. Den indeholder ikke funktionen "overvågede mapper" men ellers Distiller som vi kender den, med mulighed for import af settingsfiler osv.

I Acrobat standard er der ikke som i Pro, en mulighed for at "Preflighte" dokumenterne, og heller ikke se dokumenterne farvesepareret på skærmen, så hvis kunden vil have mulighed for at tjekke filerne inden han sender dem til dig, så vil jeg anbefale "Pro" versionen.

I Distiller Pro vil du også have mulighed for direkte at få Distiller til at lave PDF/X filer, den mulighed har du ikke i Standard. Men, igen, Distiller 6.0 Standard er som vi kender distiller i dag, blot

uden "overvågede mapper".

mvh

Per Haslev

Adobe Systems Danmark

Indlægaf Stig Kahr » 07/04 2003, 14:17

Tak for svar.

Efter at have læst produktsammenligningen på

http://www.adobe.dk/products /acrobat/matrix.html

havde jeg fået den opfattelse at Distiller kun fuglte med Prefessional (min fejl).

Nu er den problemfyldte PDF-writer så forhåbentlig ikke med i vers. 6?

Og så er jeg meget spændt på at se hvor hutig Distiller til OSX kører.
Stig Kahr offline

Indlægaf sonny christensen » 07/04 2003, 14:24

Der er ikke mere noget der hedder PDF-Writer... den er langt om længe trukket ud :-)

Med hensyn til hastigheden på Distiller under MacOSX, så har jeg kørt med en meget tidlig beta et stykke tid, og oplever at den forskel der er på WIN Distiller og Mac Distiller er den samme som under Distiller 5. Dvs. at Distiller på Win kører lidt hurtigere.

mvh

Per Haslev

Adobe Systems Danmark

Indlægaf Bigdad » 07/04 2003, 17:25

Naivt spørgsmål - er Acrobat egentligt AltiVec optimeret?

/S.

(Forumbrugere der husker Adobe's "PC-Preferred" side (der iøvrigt er nedlagt), mindes at man her viste at en DELL PC var langt hurtigere end en Mac til et bestemt Adobe program, hvorefter man tilbød læseren at købe en DELL computer.

Det viste sig siden, at netop det program *ikke* var AltiVec optimeret, hvilket formodentligt forklarer hastighedsforskellen)
Bigdad offline

Indlægaf Jan Lunddal, mediamac » 07/04 2003, 17:34

Det viste sig siden, at netop det program *ikke* var AltiVec optimeret, hvilket formodentligt forklarer hastighedsforskellen

Programmet udnyttede ikke begge processorer på Mac'en - det var det, der var afgørende.
Jan Lunddal, mediamac offline

Indlægaf Silkjær » 07/04 2003, 17:43

Det kunne være lækkert med en Distiller optimeret til to processorer ...

/Lars
Silkjær offline

Næste
13 indlægSide 1 af 21, 2