På et tidligere tidspunkt har det lykkedes mig at få mySql installeret på en tidligere Tiger - og endda fået et par databaser til at funke.
Desværre, fordi jeg har meget lidt kendskab til Terminal'en fik jeg nok lavet noget rod med opsætningen og har siden ikke kunnet få det til at fungere - heller ikke ved re-installeering af system.
Jeg har hentet install-filerne på de anbefalede sider og, så vidt jeg kan overskue det, brugt de terminal-kommandoer som der foreskrives.
Så eet eller andet gør jeg jo nok forkert.
Derfor vil jeg spørge om der er en "haj" herinde, som evt vil hjælpe mig igennem opsætningen. (Det behøver ikke at være gratis)
Jeg har en af de nye iMac Dual Core med Tiger 10.4.6. Og mit mål er at kunne sætte en php-webside op på min lokal-server og teste den inden jeg går igang med at lægge den ud på en rigtig server (kan køre php og mySql)
Selvom jeg allerede har været igennem den tidskrævende proces at from-scratch installere system - og alle de andre programmer (Åååhhh!)- så er jeg villig til at gøre det igen, hvis jeg kan få mySql til at funke.
vh
Johan